Tuesday 8 April 2014

korang pekerja kerajaan senanglah. cukup bulan dapat gaji. keje macam taik pun end of month dpt sejumlah wang. kalau stress,sakit,etc blh amik mc. tak pun bercuti. yang aku ni? korang sesukati je bg kerja kome. wei bodoh! ko ingat aku ni robot apa?

aku tau lah aku ni budak praktikal kan tapi agak-agaklah. agaknya nak tunggu aku meletup dulu baru boleh berenti bagi kerja. tolonglah. jgn bangkitkan 'aku' yang sedang tidur. jangan nak diuji orang yang happy-go-lucky ni. once dia meletup,korang pun tak sanggup nak tengok.

kan dah terkena sorang tadi. jgn sebab korang pekerja sini,blh sesukati suruh aku buat benda. tak perlu nak sogok aku dengan duit! abah pun mampu nak bagi aku belanja. i don't need your money,i just need your understanding. dah nampak meja aku selerak dengan barang,jgn tambahkan lagi boleh tak? sedarlah yang aku ni bukannya pekerja tetap sini,aku hanya budak yang menjalani latihan industri aje.

im just wondering,kerja yang simple pun tak mampu nak buat ke? padahal ko tu bukannya ada banyak kerja nak kena buat pun. setakat karang surat je (kebangangan apakah?). ingat lagi semalam, boleh pulak dia kemas meja dia 10 MINIT SEBELUM BALIK! dan dia boleh suruh aku buat lesen lepas tu? like hell! ko ada 10 minit tu,buatlah lesen tu. takkan nak suruh aku yang tengah kelam kabut gak? YA ALLAH

dah tu bila ada salah, ko ngadu. woi! aku budak baru. belajar pun tak habis lagi. then you expect something beyond my capability? serious aku dah tak mampu nak berdepan dengan semua ni. kalau dulu aku mungkin mampu senyum tapi tidak untuk hari ni. my smile gone as my mood gone. no more smile in my face. 

yang sorang depan aku ni,blh tambahkan lagi kerja aku yang sedia banyak. dengan kerja minggu lepas tak siapnya,dah ditambah baru. 

ya Allah,grant me some strenght to fiish my internship. aku dah tak mampu nak tanggung kerja orang lain.

*cry* 

next week gonna be my last week. bulilah selagi mampu. tapi,kalau ko bagi aku markah macam haram,jgn tanya kalau dah tak ada budak nak jalankan praktikal kat sini. 

setiap hari tahan rasa. if one day,i hve a bad depression just dont ask why. 

final report ke mana, kerja ke mana, makan minum kemana...

seriously,are you guys thinks tht i am a permanent worker?

-ainaa pengsan. kbye-

No comments: