Friday 11 May 2012

violent at home

Assalamualaikum buddy!

Folks,can you see title above?can you?can you?huh,kenapa tajuk macam ada keganasan berlaku?apakah ini entry mengenai kes penderaan kanak-kanak tersebut?

wallah!
banyak persoalan yang berada di minda
banyak tanda tanya dan juga kata kerja
otak kata jangan hati kata ya
hidup tak menentu adakah ini cinta??

erk?
apa pasal tak pasal-pasal keluar lagu najwa latif ni?
something is wrong with my mind

Oke,forget about that!DAN entri ni tak ada kaitan langsung dengan kes penderaan yang menjadi trending lately ni.jangan risau.tak ada juga kaitan dengan yang hidup atau yang mati.sekian :) entri ini segalanya mengenai aku.AKU ADALAH AKU.*tak pepasal*

Aku tak taulah kalau kome macam mana,tapi dekat rumah aku memanjang aje keganasan berlaku.tak percaya?sini aku tunjukkan ;-

kepala kipas patah.entah tahun berapa

anak lesung batu patah menjadi dua.
berlaku last sunday,6may 2012.
nothing is impossible

can you see it?daripada panjang berubah menjadi dua.
nak buat sambal belacan pun tak menjadi ;)

dah percaya?

apa kome ingat keganasan rumah tangga ke?
jangan kata rumah tangga yang perkahwinan tu,tangga dekat rumah aku pun tak ada.
jadi mana datangnya keganasan rumah tangga tu?
ermmm*roll eyes*


Sebenarnya,violent at home yang aku maksudkan tu adalah kerosakkan yang berlaku dekat rumah aku parents aku.antaranya yang aku tunjuk tadi tulah.banyak lagi sebenarnya yang berlaku.tapi gambar semua tak ada dan aku pun lupa.antara keganasan lain yang aku ingat ;-
  • tombol pintu bilik patah
  • soket laptop kak Yang tercabut
  • rosakkan radio(rasanya perkara biasa kot)
  • patahkan kerusi
  • etc
cuba teka siapa yang buat?
kalau betul aku bagi kome hadiah.
hadiah yang hanya ada kat aku sorang aje.
orang lain tak ada apa yang aku ada :)

tetttt
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
times up!

Sungguh aku wonder tahap 3.0x10 kuasa negatif lapan..oh stop metaphore!kadang-kadang tu aku tertaya juga yang aku ni perempuan ke lelaki?sebabnya lelaki aje ada perangai suka rosakkan barang.vandelisme sungguh!hehee eh tapi...abang aku tak pernah pun rosakkan barangan dekat rumah selain motor dengan basikal dia ;)

heheheee

Tu sebab bila mama,abah suruh buat sesuatu aku refuse.bukan sebab malas(walaupun kekadang tu ada) tapi sebab aku takut aku rosakkan barang tu.jadi,sebelum aku rosakkan barang,baik aku tarik diri dulu.nanti tak pasal-pasal aku juga kena marah =.='

Tapi selalunya kalau aku kena marah,aku buat muka innocent aje.hahaha i loike,u!TAPI,tak ada beza pun aku buat atau tidak muka innocent sebab kawan aku,Mai Sarah kata,muka aku memang tak berperasaan.muahaha.double loike!

Actually,it's not only me who always do a violent at home.most of us always do but whether we realize it or not.and it's not a crime if you have do violent before.because we are not perfect.but,everyday,we try our best to make it perfect.no matter you are boy or girl,we are same.we are HIS creation.as long as we are HIS creation we can't run from problem until we die know where is our ending in hereafter.either jannah or hell.

remember,nobody perfect!
so,to mother-in-law-to-be out there don't you hesitate to have a daughter-in-law-to-be like me.miahaheuheu 

oke oke,stop until now.
assalamua'alaikum

ps.violent at home??i'm used to it.muehehehe

3 comments:

Syat0za Zai said...

weh.. cancellah nak kawen ngan ko.. xD
*gurau..*
waalaikumussalam

mai sarah said...

aina..ko mmg hebat..bangga ak..ahaha

petite A said...

zai:cepat cancel lekas..ahahah

sara:trimas trimas