Monday 28 May 2012

gula vs gula-gula

"kak yang tak tau cam ner boleh dapat adik yang benggong macam ko ni??nak kata tak pandai,ko pandai..."

"ala kak yang ni..salah ko gak napa tak tego orang tadi???"

"ate,ko dah nampak benda tu GULA.bukannya GULA-GULA!takkan ko tak sedar lagi kot?"

=.='

Assalamualaikum semua!


oke dialog yang dekat atas tu baru aje berlaku beberapa minit lepas.sungguh.baiklah cerita yang aku nak ceritakan ni baru aje berlaku beberapa minit lpeas.still fresh in my mind.mungkin kisah ni tak lucu bagi kome,tapi bagi aku dan Kak Yang ianya adalah kisah paling benggong yang aku pernah lalui.indeed!selain kisah aku tersilap order air.aku ada cerita dekat blog lama.huhuhu 

al-kisahnya bermula....

Tadi masa selongkar beg Kak Yang,terjumpa la sweetener dari tesco.seperti gambar diatas tu.then aku main-main la sekali tu nak le tengok macam mana dengan rupa dia,kan.gaya macam jakun gila.hoho dah habis godek-godek macam mana nak keluarkan,akhirnya dapatlah tengok macam mana ghupenya.

Klimaks kepada cerita ni,bila kak yang bagi aje tablet tu aku terus ambil tanpa berfikir tambah tolak bahagi darab,diroot kan segala bagai dengan tanpa rasa bersalahnya terus masukkan tablet tu  ke dalam mulut.perghh!tak boleh bla kak yang pandang aje aku dengan tanpa rasa bersalah.bila benda tu dah melt dalam mulut,baru aku sedar yang aku makan GULA bukannya GULA-GULA.Kak Yang hampeh!bukan nak bagitau..bila aku dah mula menjerit baru dia nak keluarkan suara.grrr~

=.=

Satu botol air mineral berisi 500ml aku habiskan sebab nak hilangkan rasa manis dia.walaupun pun sweetener yang aku makan tu low calories tapi still lg contain sugar,kan?pfft adakah kerana tablet itu seperti gula-gula maka aku pun telannya tanpa ragu-ragu?hurrmm it could be

tablet sweetener tu macam ni la.tapi warna putih.

Baiklah dears aku rasa sampai disini ajelah aku update tau.maaf aku tak mampu nak buat entri pendek-pendek la.heheee :D harap korang tak bosan AND the most important,abaikan kalau tak faham.aku tau entri aku ni agak syok sendiri sikit.kepada yang memahami cerita ini,tahniah!eheheee

morning!

No comments: