Friday 27 January 2012

menantuku hantu

Assalamualaikum reader(s)!!!!

Rindu kat aii tak?hehehe ayat kebajetan disitu.by the way,tak kisahlah kome nak rindu aku ke tak.aku ni bukan sesiapa kepada kome pun.hanya blogger picisan aje.heh~tetiba emo.maafkan saya :)

Owh yeah tajuk entry habis gempak ajekan,kan,kan??eh jangan salah sangka.aku ni masih belum kahwin lagi tau.masih lagi menjadi anak kepada mama and abah.tak ada in-law in my life pun.in-law ayong adalah.maaf tiada kaitan :) okeylah tadi siapa tengok cerita WANITA HARI INI?well aku sure ramai tak tengok.kejadahnya kome nak tengokkan.buang waktu aja.tadi tajuk dia 'asam garam:menantuku hantu'.jadi aku terasa terpanggil nak suarakan pendapat aku la.walaupun pihak media prima tak mau tau pun apa pendapat aku.

Pada pendapat aku la kan 'menantuku hantu' ni sepatutnya tak wujud tau.nak tau sebab apa?sebabnya boleh buat orang macam aku ni takut nak kahwin tau.tak baik membantutkan masjid yang baru nak dibina.ceh nipu jelah.sebagai mentua mestilah dorang pernah jadi menantu kepada mentua dia.jadi mesti dia paham apa perasaan menantu dia.mak mentua tak bolehlah nak expect macam-macam dari menantu dia.lagi-lagi dengan budak-budak sekarang.perempuan zaman sekarang ni hanya pandai dia kelas aje.di dapur memang hampagas lah.macam aku .(^_^)v *tak semua*


TAPI kalau budak perempuan tu demand wang hantaran yang tinggi-tinggi tak masuk akal,hah yang itu ibu mertua memang harus beware.trust me mother-in-law.tak guna bagi mahal-mahal tapi sekali kemas rumah tak reti,basuh baju tak reti senang kata all chores thingy-mingy tak reti yang dia tahu habiskan duit laki dia aje yang itu.yang itu ibu mertau harus pandai mainkan peranan dia.jangan nak condemn tak tentu hala lepas tu ungkit pasal wang hantaran.dan jangan pula condemn pasal besan.marah budak tu nanti.ada kemungkinan budak tu dah dimanjakan dari kecil.cubalah husnu zhon.jadi mertua kenalah ajar menantu.walaupun menantu dah besar panjang tapi dia masih lagi perlukan orang yang lebih tua untuk mengajar dia.


Once she/he married with your son/daughter automatically she/he be your children.jadi terimalah dia macam mana anda terima baik buruk anak anda.you can't expect so much good deed from your in-law.unfair la kalau macam tu.kita nak yang baik dari menantu tapi pernah tengok tak macam mana perangai anak sendiri?sungguh berat sebelah.in this case both parties must apply give and take concept.it wouldn't work out if only one party apply it but the opposite party only apply take or give concept.dan masing-masing kenalah terima baik buruk.

To all mothers-in law silalah jangan masuk campur dalam hal anak-anak yang dah kahwin,yer.memanglah korang dah makan asam garam yang dah berkilo-kilo tu sebab makanan korang lebih sedap TAPI itu tak bermaksud korang boleh masuk campur dalam hal pasangan muda.setakat bagi nasihat tu bolehlah tapi janganlah jadi batu api.bahaya tau.korang boleh menghancurkan rumah tangga anak-anak.merobohkan masjid buat apa?baik kome pergi mengimarahkan lagi masjid tu dengan tambahkan umat nabi Muhammad SAW kan bagus.dapat tambahkan pewaris.tapi jangan tambahkan waris jari hantu sudah.menyusahkan orang sekeliling aje.nanti jadi macam gambar bawah ni


ibu mertua sebegini juga mempunyai potensi untuk menjadi seperti di bawah

kejam wooooo mak mertua dalam nie.rasa nak tembak dia aje.

Dan sebagai bakal menantu hantu apa kata cuba build a bond between you and your future-in-law family.hah dalam masa yang sama dapat korang pikat hati dorang.tak adalah dorang nak kata kome tak mesra alam la,sombong la bla...bla...bla...walaupun hakikatnya korang memang sebegitu orangnya.janganlah tunjuk sangat yang korang tu unfriendly people.mak tak suka noks!nyampah~~~cubalah ambil hati keluarga in-law.tapi jangan lupa bagi balik.jangan nak buat hati tu jadi hak milik diri sendiri.

Maka dengan itu habislah celoteh aku yang panjang tak berjela ni.aku tau korang dah bosan baca,kan?minta ampun :) aku memang suka bercakap+menulis+menaip pun.and to my one and only brother-in-law selamat datang ke family yang riuh berserta kerendahan diri ini.sorry lambat wish walaupun korang dah kahwin almost 5 months and tengah menanti si kecil.pandai-pandai la abang Nabil bawa diri yer.

my complete tiny family.love em like i love myself

Sebagai akhirul kalam (dah macam buat karangan SPM) silalah baca dengan penuh ketekuanan.hehehe kidding (*_*).banyak gila perkataan TAPI kalau korang perasan.heh.

p/s:rindu dekat karangan yang selalu Pn.Kamisah bagi.

No comments: