Sunday 17 April 2011

cemburu itu madu dan racun

Assalamualaikum and heyy peeps!!

Btw,hari ni aku terasa nak cakap pasal jealous atau bahasa melayunya cemburu
like you all tahu jealous ada dua cabang.
satu cemburu BUTA dan satu lagi cemburu CELIK(itu pun kalau ada)
--'
memanglah orang selalu momokkan yang cemburu itu tandanya sayang tapi kalau dah sampai merosakkan kejadahnya.

mamat nie memang cari pasal

Cemburu memang bagus tetapi adakalanya boleh merosakkan hubungan yang terbina.
tak semestinya cemburu bagi pasangan kekasih.
kekadang tu jealous antara adik beradik lagi teruk.
tak percaya??

Kome tahu tak jealous antara sib's boleh menyebabkan adik beradik tak bertegur sapa.
itu oke lagi tapi ada yang sampai tak balik rumah beberapa tahun tau.mak bapa juga yang jadi mangsa.tak dapat nak berkumpul dengan anak beranak.buatnya anak tak balik masa hari kematian lagi terkilan.tapi ada juga walaupun stay under the same roof but they act like stranger.ni lagi terasa macam orang asing.sudahlah duduk rumah yang sama tapi tak bertegur sapa.sorang ke hulu sorang lagi ke hilir.

Sepanjang aku hidup dekat dunia nie selalunya jealous antara sib's nie berlaku dekat anak perempuan.sebab perempuankan memang mudah jealous.lelaki aku tak tahu pula sebab dalam family aku ada 2 orang aje lelaki.abah dengan abang.takkan abang nak cemburu dengan abah pulak -.-' lainlah kalau abah jealous dengan abang sebab dapat more attention dari mama.

Bagi pasangan kekasih pula cemburu itu biarlah berpada-pada.terutamanya kalau awak tu perempuan.kome tahu tak yang lelaki nie dorang tak suka kalau awek dia cemburu tak tentu pasal.terasa macam nak tampar muka perempuan tu takpun terasa nak jerit kat telinga perempuan dan katakan "boleh tak awak percayakan saya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" gitulah gamaknyanya perasaan lelaki.bila si awek punya level of jealous dah sama tinggi dengan everest memang si balak tak think twice memang dia minta putus terus.lantaklah si awek menangis air mata darah pun.jangan harap ler.wei siapa suka kalau dorang dah tak percayakan kita.baik tinggalkan aje.

Pasangan berkahwin pula lagi haru.silap haribulan turun naik mahkamah la jawabnya.dan kome punya peguam tu mesti terasa nak gelak ada sebab gara-gara cemburu punya pasal cerai jalan terakhirnya.

Tapi yang manisnya perasaan cemburu ni adalah...

sweet like candy

Pasangan kita tahu yang kita sayang dia.kalau boleh kita nak dia jadi hak milik kita seorang.orang lain tak boleh ambil dia dari kita.even sometimes we can be soooooo selfish.

hey,he's mine!!!

*rasanya buat sementara nie ajelah manisnya.aku tak dapat fikir lagi*

Ahaks!gaya macam aku pernah berkasih aje.
btw,ni sebahagian dari pandangan aku.
entri nie agak bercelaru secelaru otak aku sekarang.

bye bye


No comments: